FAQ

Τι ακριβώς είναι το τριμάρισμα του σκάφους?
Boat trim is the correction of hull’s angle (along the longwise axis) in respect to the sea surface (pitch). By trimming the boat we actually correct pitch angle to the optimal, aiming to decrease resistance on boat hull and consequently increase boat’s speed.  

Το σκάφος μου είναι "στημένο" άψογα, γιατί λοιπόν χρειάζομαι ένα σύστημα τριμαρίσματος΄?
Even with the best designed hulls, optimal cruising (which enhance speed, stability, fuel economy and comfort) is achieved only on a specific trim angle of the hull in respect of sea surface (pitch). Changing factors like height and direction of waves, wind, load distribution on deck, or speed, may divert the hull from optimal geometry. A dynamic trim control system can continuously re-adjust pitch so the boat to gain maximum speed, stability and of course economy in fuel consumption.

Ποία διαφορετικά συστήματα τριμαρίσματος υπάρχουν σήμερα στην αγορά?
Traditional trim tabs are the most common systems for boat’s trim. Trim tabs are a pair of plates attached on the transom of the boat. Electric or hydraulic actuators adjust the angle of the plates in respect of sea level. This inclination of plates produces the appropriate lift force in order the position of the hull to get optimized.

During 90’s, interceptors (or vertical flaps), a different but more efficient concept than conventional trim tabs entered into the marine market. Interceptors are a pair of blades attached on the transom extending downwards in the water under the hull. Few millimeters of blades extension can produce enough lift force applied under the stern, so to adjust properly boat’s pitch (trim) and roll (list). Interceptors can operate faster, the lift force they produce is much bigger that ordinary trim tabs without increasing drag force.  

Don’t interceptors work as a brake when we deploy them?
Στην πραγματικότητα και τα παραδοσιακά φλαπς αλλά και τα κάθετα φλαπς παράγουν μία μικρή δύναμη αντίθετη στην κίνηση του σκάφους (drag). Παρ' όλα αυτά, η αντίθετη αυτή δύναμη των κάθετων φλαπς δεν είναι μεγαλύτερη από αυτή που παράγεται από τα παραδοσιακά, και είναι απολύτως απαραίτητη για την ανάπτυξη της άνωσης που απαιτείται για το τριμάρισμα του σκάφους. Βελτιστοποιώντας λοιπόν τις γωνίες κλίσης του σκάφους, ουσιαστικά μειώνουμε την συνολική τριβή και την αντίσταση του νερού πάνω στην γάστρα με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ταχύτητα πλεύσης και η εξοικονόμηση του καυσίμου. 

Είναι αλήθεια ότι τα κάθετα φλαπς παράγουν μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με τα παροδοσιακά φλαπς?
Όχι, κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια, πολλές σύγχρονες επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν ότι και τα δύο συστήματα για να δημιουργήσουν ίση δύναμη άνωσης (απαραίτητη για το τριμάρισμα) παράγουν ίση δύναμη αντίστασης. Παρ' όλα αυτά τα παραδοσιακά φλπας όταν δεν καθαρίζονται συχνά από την στρειδώνα δημιουργούν τριβές που αυξάνουν σημαντικά την δύναμη αντίστασης.

Ποια είναι τα τεχνικέ πλεονεκτήματα των κάθετων φλαπς της Hydrotab σε σύγκριση με άλλα συστήματος τριμαρίσματος?
Τα Hydrotab είναι κάθετα φλαπς. Η καινοτομία των Hydrotab έχει να κάνει με τον απλό σε σχεδιασμό αλλά εξαιρετικά αξιόπιστου και ανθεκτικού μηχανισμού ο οποίος ανεβοκατεβάζει τις λεπίδες των φλαπς,χωρίς να παρουσιάζει βλάβες ακόμα και στις σκληρότερες συνθήκες. Τα ανταγωνιστικά συστήματα τριμαρίσματος της αγοράς (παραδοσιακά φλαπς ή άλλα κάθετα φλαπς) αποτελούνται απο μηχανισμούς ευάλωτους και επιρρεπείς σε βλάβες, εξαιτίας των ευαίσθητων εξαρτημάτων που περιέχουν (σερβοκινητήρες, υδραυλικές ή ηλεκτρικές μπουκάλες, γρανάζια, τσιμούχες στεγανοποίησης, κτλ) και όλοι οι χρήστες τέτοιων συστημάτων έχουν συχνές εμπειρίες βλαβών. Αντίθετα, τα κάθετα φλπας της Hydrotab με έναν απλό αλλά υψηλής αξιοπιστίας πνευματικό μηχανισμό κακατασκευασμένο από εξαιρετικής ποιότητας υλικά, είναι απολύτως ανθεκτικά σε ακραίες θερμοκρασίες, σε χτυπήματα με επιπλέοντα αντικείμενα και ουσιαστικά η λειτουργία τους είναι απρόσβλητη από την ανάπτυξη στρειδώνας. Τα Hydrotab έχουν σχεδόν μηδενικές βλάβες και εξαιρετικά μεγάλη διάρκεια ζωής χωρίς να απαιτούν συχνή συντήρηση.

Χρησιμοποιώ τα παραδοσιακά φλαπς εδώ και πολλά χρόνια, γιατί να τα αλλάξω με τα κάθετα φλαπς της Hydrotab?
Πρώτα απ' όλα θα πρέπει να προχωρήσεις σε αλλαγή των φλαπς σου αν το σκάφος σου δεν πλανάρει εύκολα ή δεν πλανάρει καθόλου., κάτι που σημαίνει ότι τα φλπας που έχεις διαλέξει δεν είναι τα κατάλληλα. Σε αυτή την περίπτωση μπορείς να επιλέξεις κάποιο από τα μοντέλα της Hydrotab και να επωφεληθείς από μια σειρά πλεονεκτημάτων που προσφέρουν.

  • Τα κάθετα φλαπς παράγουν μεγαλύτερη δύναμη άνωσης από τα παραδοσιακά φλαπς. Η δύναμη αυτή εφαρμόζεται κάτω από την γάστρα και όχι πάνω στα πέδιλα (των φλαπς). Αυτό σημαίνει ότι τα κάθετα φλαπς ελέγχουν αποτελεσματικότερα τις γωνίες κλίσεις του σκάφους ακόμα και όταν μεταφέρει μεγάλο φορτίο ή όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες.
  • Planning with interceptors is quicker and at lower speed than with trim tabs. Also, it is smoother even in higher speeds and they do not create porpoise.
  • Τα κάθετα φλαπς έχουν άμεση απόκριση. Μόλις μερικά χιλιοστά έκτασης των λεπίδων είναι αρκετά ώστε να ελέγξουν και ένα βαρυφορτωμένο σκάφος. Επίσης η ταχύτητα απόκρισης συντελεί ώστε να διορθώνουμε εύκολα και γρήγορα τις πλάγιες κλίσεις του σκάφους και καθιστά εφικτό το δυναμικό έλεγχο σε πραγματικό χρόνο. Η πολύ αργή κίνηση των παραδοσιακών φλαπς δεν είναι ικανή για ανάλογο δυναμικό έλεγχο του σκάφους.
  • Η τοποθέτηση των κάθετων φλαπς γίνεται στην πρύμνη και πάνω στον καθρέπτη του σκάφους με αποτέλεσμα να μην επηρεάζουν την ταχύτητα του σκάφους ακόμα και αν έχει αναπτυχθεί στρειδώνα πάνω τους. Τα παραδοσιακά flaps λόγω της μεγάλης επιφάνειας των πέδιλων απαιτούν συχνό καθάρισμα από την στρειδώνα αλλιώς δημιουργούν μεγάλη αντίσταση στην κίνηση και μειώνουν την ταχύτητα.
  • Τα κάθετα φλαπς απαιτούν ελάχιστη επιφάνεια για την τοποθέτησή τους
  • Τα παραδοσιακά φλαπς αποτελούνται από πολλά ευαίσθητα εξαρτήματα που συχνά παθαίνουν ζημιές. Οι συχνές βλάβες αυξάνουν το κόστος συντήρησης. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τα φλαπς της Hydrotab.
  • Τα κάθετα φλαπς δεν εμποδίζουν στα "ανάποδα"
  • A frequent problem is when trim tabs are extended in high wave condition, because of high received stress, from boat’s constant bouncing.
  • Τα παραδοσιακά φλαπς εξέχουν ενοχλητικά από τον καθρέπτη και είναι άβολα.
  •  

Τα Hydrotab είναι κατάλληλα για σκάση με γάστρες πλαναρίσματος και ημι-πλαναρίσματος?
Ναι, τα φλαπς της Hydrotab είναι κατάλληλα και μπορούν με ευκολία να τριμάρουν σκάφη με γάστρες πλαναρίσματος και ημι-πλαναρίσματος. Τα Hydroab όπως και όλα τα συστήματα τριμαρίσματος της αγοράς, είναι αποτελεσματικά για σκάφη που μπορούν αν αναπτύξουν ταχύτητες μεγαλύτερες των 17 κόμβων.

 

 

Τα φλαπς της Hydrotab είναι κατάλληλα για μικρά φουσκωτά και σκάφη ΡΙΒ?
Το εύρος προιόντων των φλαπς της Hydrotab περιέχει μοντέλα και διαστάσεις που καλύπτουν κάθε σκάφος από 5μ έως και 45μ. Στην πραγματικότητα όσο μικρότερο είναι το σκάφος τόσο περισσότερο έκθετο είναι σε παράγοντες που επηρεάζουν την ευστάθεια και την ταχύτητά του όπως οι καιρικές συνθήκες ή στην αλλαγή της κατανομής του φορτίου πάνω στο κατάστρωμα.

Συχνές ερωτήσεις για το χειριστήριο Moby με αυτόματο δυναμικό έλεγχο της Hydrotab (ισχύουν και για το παλαιότερο 4DHC) and NMEA 2000 Network

Το σκάφος δεν διαθέτει δίκτυο NMEA2000, μπορώ και σε αυτήν την περίπτωση να εγκαταστήσω το Αυτόματο Χειριστήριο της Hydrotab?
Ναι, το σετ περιέχει όλα όσα χρειάζονται για να εγκαταστήσετε ένα αυτόνομα δίκτυο NMEA2000 πάνω στο οποίο θα συνδεθούν οι επιμέρους συσκευές του σετ.

Το σκάφος μου δεν έχει εγκατεστημένη καμία συσκευή GPS, μπορώ να χρησιμοποιήσω το Αυτόματο χειριστήριο της Hydrotab?
Moby Controller has also embedded a GPS antenna in order device to receive GPS singal, so even if you don’t have any GPS device installed on your boat, you can still use Hydrotab Moby Auto Controller. 

Για το παλιότερο αυτόματο χειριστήριο 4DHC, έχει ενσωματωμένο GPS αλλά όχι κεραία και χρειάζεσαι να προμηθευτείς μια απλή παθητική κεραία GPS και να την συνδέσεις στην κατάλληλη υποδοχή της συσκευής.

Είναι δυνατόν να συνδεθεί το Αυτόματο Χειριστήριο της Hydrotab πάνω στο παλαιότερο NMEA180?
Μπορείτε να εγκαταστήσετε το Αυτόματο χειριστήριο της Hydrotab πάνω σε ένα δίκτυο ΝΜΕΑ0183 μέσω ενός μετατροπέα σήματος ΝΜΕΑ2000 σε ΝΜΕΑ0183.

Ποιά είμαι τα πλεονεκτήματα του συστήματος Αυτόματου Ελέγχου της Hydrotab σε σύγκριση με άλλα συστήματα της αγοράς?
Moby Auto Controller (or the older 4DHC) have been designed from the beginning as a pure NMEA 2000 system and  it only uses network’s existing cables, making installation quick and easy. This also means that it immediately communicates with all n2k systems onboard.

Copyright @ 2019