Filters
Close

Συχνές Ερωτήσεις

ακριβώς είναι το τριμάρισμα του σκάφους?

Τριμάρισμα είναι η διόρθωση της γωνίας κλίσης της γάστρας του σκάφους σε σχέση με την επιφάνεια της θάλασσας (pitch) καθώς επίσης και η διόρθωση της γωνίας κύλισης του σκάφους γύρω από τον διαμήκης άξονα (roll).

 

Το σκάφος μου είναι τέλεια ρυθμισμένο (στημένο), γιατί λοιπόν χρειάζομαι δυναμικό τριμάρισμα?

Ακόμα και στις καλύτερα σχεδιασμένες γάστρες,  αλλά ακόμα και αν έχουμε “στήσει” τέλεια το σκάφος, ο βέλτιστος άξονας πλεύσης του σκάφους - ο οποίος διασφαλίζει την μέγιστη ταχύτητα, την καλύτερη ευστάθεια, την μέγιστη οικονομία στα καύσιμα αλλά και την μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες – επιτυγχάνεται σε μια συγκεκριμένη  γωνία της γάστρας σε σχέση με την επιφάνεια της θάλασσας (pitch & roll). 

Συνεχώς μεταβαλλόμενοι παράγοντες όπως η ταχύτητα του σκάφους, η  κατανομή του βάρους, ο κυματισμός, ο αέρας κτλ, εκτρέπουν το σκάφος από αυτή την βέλτιστη γωνία. Με το δυναμικό τριμάρισμα μπορούμε κάθε στιγμή να διορθώνουμε τις κλίσεις της γάστρας ώστε με οποιεσδήποτε συνθήκες να μπορούμε να επιτυγχάνουμε την μέγιστη ταχύτητα (στις ίδιες στροφές), και άρα την μέγιστη οικονομία στα καύσιμα, καθώς και την μέγιστη ευστάθεια αλλά και την άνεση στο ταξίδι χωρίς “κοπάνημα”.

 

 Ποια συστήματα τριμασρίσματος υπάρχουν σήμερα στην αγορά.

Τα παραδοσιακά φλαπς είναι τα γνωστότερα συστήματα δυναμικού τριμαρίσματος σκαφών. Τ φλαπς είναι ένα ζευγάρι “πέδιλα” τα οποία τοποθετούνται στο κάτω μέρος του καθρέπτη. Με την χρήση ηλεκτρικών ή υδραυλικών εμβόλων δίνουμε μια κλίση στα πέδιλα σε σχέση με την επιφάνεια της θάλασσας, η οποία κλίση δημιουργεί την απαιτούμενη δύναμη ώστε να διορθώσει την γωνία του σκάφους. 

Εδώ και 10-15 χρόνια τα κάθετα φλαπς (interceptors) ένα νέο, περισσότερο αποτελεσματικό σύστημα τριμαρίσματος μπήκε στην αγορά. Τα κάθετα φλάπς είναι βασισμένα στην τεχνολογία των Gurney flaps τα οποία χρησιμοποιούντια στην αεροδιαστημική εδώ και αρκετές δεκαετίες. Τα κάθετα φλαπς τοποθετούνται επίσης στην βάση του καθρέπτη και εκτείνουν κάθετα λεπίδες μέσα στο νερό. Μερικά χιλιοστά έκτασης των λεπίδων είναι αρκετά για να δημιουργήσουν την απαιτούμενη δύναμη ακριβώς κάτω από την γάστρα και έτσι να ρυθμίσουν την κλίση του σκάφους κατά το δοκούν.

 

Ποια είναι τα σπουδαιότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος τριμαρίσματος της Hydrotab?

Ο σχεδιασμός των Hydrotab είναι βασισμένος στην τεχνολογία των κάθετων φλαπς (interceptors). Η καινοτομία στον σχεδιασμό των Hydrotab έχει να κάνει με τon απλό, αλλά συγχρόνως αξιόπιστο και στιβαρό μηχανισμό, ο οποίος λειτουργεί απρόσκοπτα σε οποιεσδήποτε συνθήκες. 

Μέχρι σήμερα τα κάθετα φλαπς ήταν περίπλοκοι μηχανισμοί με ευαίσθητα σε βλαβες εξαρτήματα (σερβοκινητήρες, γρανάζια, άξονες, φλατζες στεγανοποίησης κλπ) που επίσης απαιτούσαν μια δύσκολη εγκατάσταση. Αντίθετα, τα Hydrortab με τον απλό σχεδιασμό τους, και μηχανισμό ο οποίος δεν περιέχει ευαίσθητα εξαρτήματα, δεν απαιτεί στεγανοποίηση, είναι ανοικτος στο θαλασσινό νερό και  δεν επηρεάζεται από την στρειδώνα, παρουσιάζουν μηδενικό ρυθμό βλαβών και πρακτικά δεν χρειάζονται καμία συντήρηση

 

Χρησιμοποιώ τα κοινά  φλαπς αρκετά χρόνια, γιατί να τα αλλάξω με Hydrotab?

 

  •          Κατ’αρχήν θα πρέπει να τα αλλάξετε σε περίπτωση που το σκάφος σας δεν πλανάρει άμεσα ή και καθόλου.
  •          Αυτό σημαίνει ότι η επιλογή των φλαπς που έχετε κάνει δεν είναι η σωστή.  Στην περίπτωση αυτή προτιμήστε τα Hydrotab χωρίς δεύτερη σκέψη λόγω των πάρα πολλών πλεονεκτημάτων τους.
  •          Τα συμβατικά υδραυλικά φλαπς που έχετε απαιτούν συχνό καθάρισμα διαφορετικά αρχἰζουνναλειτουργούνπερισσότεροσανφρένολόγωτηςστριδώναςπουδημιουργείταιστηνεπιφάνειατους.
  •          Παρουσιάζουν φθορές και έχουν απαιτήσεις για ανταλλακτικά και service. Πολύ συχνά μια φθηνή αρχική τιμή κρύβει πολλά μελλοντικά κόστη συντήρησης. Η βλάβη θα συμβεί συνήθως όταν χρησιμοποιείτε το σκάφος δηλαδή κυρίως την περίοδο των διακοπών.
  •          Είναι συχνό φαινόμενο να ξεχαστούν κάτω και να σπάσουν όταν κάνετε ανάποδα.
  •          Είναι ακόμα πιο συχνό το σπάσιμο ακόμα και όταν είναι ανεβασμένα λόγω της μεγάλης καταπόνησης που δέχονται από την συνεχή αναπήδηση του σκάφους ιδιαίτερα με κακές καιρικές συνθήκες.
  •          Στα μικρότερα σκάφη και στα φουσκωτά προεξέχουν και μπορεί να υπάρξει τραυματισμός μια και η διακίνηση των επιβατών του σκάφους γίνεται από το πίσω μέρος. Δεν είναι εύκολη η τοποθέτηση σκάλας.  Οπτικά είναι άσχημα.
  •          Όταν μεταφέρετε το φουσκωτό σας με το trailer, τα φλαπς ενοχλούν και μπορεί ακόμα και να σπάσουν.
  •          Πολλά κινούμενα μέρη,  αυξημένη πιθανότητα βλάβης.

 

Ποιά είναι τα κυριότερα πλεονεκτήματα των Hydrotab σε σύγκριση με τα κοινά φλαπς?

 Μια συγκριτική αξιολόγηση χρηστών των κοινών φλαπς που τα άλλαξαν με Hydrotab δείχνει ότι:

 

Είναι αλήθεια ότι τα κάθετα φλαπς (interceptors) παράγουν πολύ μεγαλύτερη αντίσταση (drug) από ότι τα κοινά φλαπς, επειδή οι λεπίδες τους κατεβένουν κάθετα στο νερό?

 Όχι, δεν είναι αλήθεια. Eπιστημονκές μελέτες κάνουν σαφές ότι ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Στα κάθετα φλαπς απαιτείται μια μικρή έκταση μερικών χιλιοστών των λεπίδων έτσι ώστε να παράξουν την απαραίτητη δύναμη για να τριμάρουν το σκάφος. Η τριβή και η αντίσταση που παράγεται είναι πάντα ανάλογη της επιφάνειας των φλαπς που έρχονται σε επαφή με το νερό και έτσι τα κοινά φλαπς τελικά παράγουν μεγαλύτερη αντίσταση από τα κάθετα. Επιπλέον η απόκριση των κάθετων φλαπς είναι ταχύτερη και ακριβέστερη και η συνολική επίδραση στην ταχύτητα μετά την διόρθωση στην γεωμετρία του σκάφους είναι θετική.

 

Τα Hydrotabs είναι κατάλληλα, εκτός των σκάφων υψηλών ταχυτήτων και για σκάφη χαμηλών ταχυτήτων?

 Τα Hydrotabs είναι κατάλληλα για όλα τα είδη σκαφών, και βελτιώνουν την συμπεριφορά της πλέυσης, την ταχύτητα και την οικονομία καυσίμων σε όλα τα σκάφη. Τα Hydrotab όπως όλα τα κάθετα φλαπς είναι αποτελεσματικά για ταχύτητες άνω των 7Knots.

 

Είναι τα Hydrotab κατάλληλα και για πολύ μικρά και ελαφρά σκάφη σαν τα φουσκωτά και τα RIB?

Ναι, υπάρχουν διαφορετικά μεγέθη των Hydrotab κατάλληλα για σκάφη από 20-130ft (7-45m). Ειδικά τα μικρότερα και ελαφρότερα σκάφη όπου είναι περισσότερα “ευαίσθητα” στις καιρικές συνθήκες και τις μεταβολές του βάρους και της ταχύτας, έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για δυναμικό τριμάρισμα.

 

Τα Hydrotabs έχουν χρησιμοποιηθέι με επιτυχία σε κάποια σκάφη? Υπάρχουν συστάσεις ότι είναι αποτελεσματικά και αξιόπιστα?

 Τα συστήματα της Hydrotab έχουν τοποθετηθεί σε εκαντοντάδες σκάφη από 18-130ft. Η Hydrotab είναι βασικός προμηθευτής ΟΕΜ του Ιταλικού ναυπηγείου superyachtFerrettiGroup (Ferretti, Riva, Pershing, CustomLine) αλλά και  επίσης διάσημων brands όπως GulfCraft, Galeon, Umoe, SeeVee, Marlow-Hunter, Sundeck. Από φέτος η Hydrotab επεκτείνει τις συνεργασίες της με οίκους όπως η Γαλλική Beneteau, η Γερμανική Bavaria και το groupHanse με τα brand της Fjord και Sealine.