FAQ

Τι ακριβώς είναι το τριμάρισμα του σκάφους?
Τριμάρισμα είναι η διόρθωση της γωνία της γάστρας (ύψος της πλώρης στον άξονα κίνησης του σκάφους) σε σχέση με το επίπεδο της θάλασσας, καθώς επίσης και της πλάγιας κλίσης του σκάφους.

Το σκάφος μου είναι "στημένο" άψογα, γιατί λοιπόν χρειάζομαι ένα σύστημα τριμαρίσματος΄?
Ακόμη όταν το σκάφος μας διαθέτει μια καλοσχεδιασμένη γάστρα, η βέλτιστη πλεύση (η οποία συμβάλλει στην ταχύτητα, την σταθεροποίηση, στην εξοικονόμηση καυσίμου και στην άνεση) επιτυγχάνεται μόνο σε μια συγκεκριμένη γωνία της γάστρας σε σχέση με το επίπεδο της θάλασσας. Μεταβαλόμενοι παράγοντες όπως το ύψος και η κατεύθυνση των κυμάτων, ο άνεμος, η κατανομή του φορτίου στο κατάστρωμα και η ταχύτητα του σκάφους, μπορούν να εκτρέψουν την γάστρα από την βέλτιστη θέση. ΄ Ένα δυναμικό σύστημα τριμαρίσματος μπορεί να διορθώνει κάθε στιγμή τις γωνίες πλεύσης ώστε να επιτύχουμε μέγιστη δυνατή ταχύτητα, σταθεροποίηση και ισορροπία και φυσικά εξοικονόμηση καυσίμου και άνεση για τους επιβαίνοντες.

Ποία διαφορετικά συστήματα τριμαρίσματος υπάρχουν σήμερα στην αγορά?
Σήμερα, τα παραδοσιακά φλαπς είναι τα γνωστότερα συστήματος τριμαρίσματος, Τα φλαπς είναι "πέδιλα" προσαρμοσμένα στον καθρέπτη του σκάφους. Ηλεκτρικές ή υδραυλικές ρυθμιζόμενες μπουκάλες προσαρμόζουν την γωνία των πέδιλων με το επίπεδο της θάλασσας. Η κλίση των πέδιλων παράγει δύναμη άνωσης που εφαρμόζεται στην πρύμνη ή οποία μπορεί να ρυθμίζει τις κλίσεις της γάστρας.

Στην δεκαετία του '90 τα κάθετα φλαπς (interceptors), ένα διαφοροποιημένο αλλά αποτελεσματικότερο σύστημα τριμαρίσματος εμφανίστηκε στην αγορά. Τα κάθετα φλαπς είναι λεπίδες που τοποθετούνται στον καθρέπτη του σκάφους, οι οποίες μπορούν να κατεβαίνουν κάθετα στο επίπεδο της θάλασσας. Μόνο μερικά χιλιοστά έκτασης των λεπίδων είναι ικανά να παράγουν ισχυρή δύναμη άνωσης ώστε να ρυθμίσουμε κατάλληλο τις γωνίες εκτροπής του σκάφους. Τα κάθετα φλαπς λειτουργούν γρηγορότερα, και παράγουν πολύ μεγαλύτερες δυνάμεις άνωσης από τα παραδοσιακά φλαπς και ταυτόχρονα παράγουν μικρότερη αντίσταση στην κίνηση του σκάφους.  

Τα κάθετα φλαπς δεν λειτουργούν σαν φρένο μειώνοντας την ταχύτητα του σκάφους?
Στην πραγματικότητα και τα παραδοσιακά φλαπς αλλά και τα κάθετα φλαπς παράγουν μία μικρή δύναμη αντίθετη στην κίνηση του σκάφους (drag). Παρ' όλα αυτά, η αντίθετη αυτή δύναμη των κάθετων φλαπς δεν είναι μεγαλύτερη από αυτή που παράγεται από τα παραδοσιακά, και είναι απολύτως απαραίτητη για την ανάπτυξη της άνωσης που απαιτείται για το τριμάρισμα του σκάφους. Βελτιστοποιώντας λοιπόν τις γωνίες κλίσης του σκάφους, ουσιαστικά μειώνουμε την συνολική τριβή και την αντίσταση του νερού πάνω στην γάστρα με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ταχύτητα πλεύσης και η εξοικονόμηση του καυσίμου. 

Είναι αλήθεια ότι τα κάθετα φλαπς παράγουν μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με τα παροδοσιακά φλαπς?
Όχι, κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια, πολλές σύγχρονες επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν ότι και τα δύο συστήματα για να δημιουργήσουν ίση δύναμη άνωσης (απαραίτητη για το τριμάρισμα) παράγουν ίση δύναμη αντίστασης. Παρ' όλα αυτά τα παραδοσιακά φλπας όταν δεν καθαρίζονται συχνά από την στρειδώνα δημιουργούν τριβές που αυξάνουν σημαντικά την δύναμη αντίστασης.

Ποια είναι τα τεχνικέ πλεονεκτήματα των κάθετων φλαπς της Hydrotab σε σύγκριση με άλλα συστήματος τριμαρίσματος?
Τα Hydrotab είναι κάθετα φλαπς. Η καινοτομία των Hydrotab έχει να κάνει με τον απλό σε σχεδιασμό αλλά εξαιρετικά αξιόπιστου και ανθεκτικού μηχανισμού ο οποίος ανεβοκατεβάζει τις λεπίδες των φλαπς,χωρίς να παρουσιάζει βλάβες ακόμα και στις σκληρότερες συνθήκες. Τα ανταγωνιστικά συστήματα τριμαρίσματος της αγοράς (παραδοσιακά φλαπς ή άλλα κάθετα φλαπς) αποτελούνται απο μηχανισμούς ευάλωτους και επιρρεπείς σε βλάβες, εξαιτίας των ευαίσθητων εξαρτημάτων που περιέχουν (σερβοκινητήρες, υδραυλικές ή ηλεκτρικές μπουκάλες, γρανάζια, τσιμούχες στεγανοποίησης, κτλ) και όλοι οι χρήστες τέτοιων συστημάτων έχουν συχνές εμπειρίες βλαβών. Αντίθετα, τα κάθετα φλπας της Hydrotab με έναν απλό αλλά υψηλής αξιοπιστίας πνευματικό μηχανισμό κακατασκευασμένο από εξαιρετικής ποιότητας υλικά, είναι απολύτως ανθεκτικά σε ακραίες θερμοκρασίες, σε χτυπήματα με επιπλέοντα αντικείμενα και ουσιαστικά η λειτουργία τους είναι απρόσβλητη από την ανάπτυξη στρειδώνας. Τα Hydrotab έχουν σχεδόν μηδενικές βλάβες και εξαιρετικά μεγάλη διάρκεια ζωής χωρίς να απαιτούν συχνή συντήρηση.

Χρησιμοποιώ τα παραδοσιακά φλαπς εδώ και πολλά χρόνια, γιατί να τα αλλάξω με τα κάθετα φλαπς της Hydrotab?
Πρώτα απ' όλα θα πρέπει να προχωρήσεις σε αλλαγή των φλαπς σου αν το σκάφος σου δεν πλανάρει εύκολα ή δεν πλανάρει καθόλου., κάτι που σημαίνει ότι τα φλπας που έχεις διαλέξει δεν είναι τα κατάλληλα. Σε αυτή την περίπτωση μπορείς να επιλέξεις κάποιο από τα μοντέλα της Hydrotab και να επωφεληθείς από μια σειρά πλεονεκτημάτων που προσφέρουν.

  • Τα κάθετα φλαπς παράγουν μεγαλύτερη δύναμη άνωσης από τα παραδοσιακά φλαπς. Η δύναμη αυτή εφαρμόζεται κάτω από την γάστρα και όχι πάνω στα πέδιλα (των φλαπς). Αυτό σημαίνει ότι τα κάθετα φλαπς ελέγχουν αποτελεσματικότερα τις γωνίες κλίσεις του σκάφους ακόμα και όταν μεταφέρει μεγάλο φορτίο ή όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες.
  • Planning with interceptors is quicker and at lower speed than with trim tabs. Also, it is smoother even in higher speeds and they do not create porpoise.
  • Τα κάθετα φλαπς έχουν άμεση απόκριση. Μόλις μερικά χιλιοστά έκτασης των λεπίδων είναι αρκετά ώστε να ελέγξουν και ένα βαρυφορτωμένο σκάφος. Επίσης η ταχύτητα απόκρισης συντελεί ώστε να διορθώνουμε εύκολα και γρήγορα τις πλάγιες κλίσεις του σκάφους και καθιστά εφικτό το δυναμικό έλεγχο σε πραγματικό χρόνο. Η πολύ αργή κίνηση των παραδοσιακών φλαπς δεν είναι ικανή για ανάλογο δυναμικό έλεγχο του σκάφους.
  • Η τοποθέτηση των κάθετων φλαπς γίνεται στην πρύμνη και πάνω στον καθρέπτη του σκάφους με αποτέλεσμα να μην επηρεάζουν την ταχύτητα του σκάφους ακόμα και αν έχει αναπτυχθεί στρειδώνα πάνω τους. Τα παραδοσιακά flaps λόγω της μεγάλης επιφάνειας των πέδιλων απαιτούν συχνό καθάρισμα από την στρειδώνα αλλιώς δημιουργούν μεγάλη αντίσταση στην κίνηση και μειώνουν την ταχύτητα.
  • Τα κάθετα φλαπς απαιτούν ελάχιστη επιφάνεια για την τοποθέτησή τους
  • Τα παραδοσιακά φλαπς αποτελούνται από πολλά ευαίσθητα εξαρτήματα που συχνά παθαίνουν ζημιές. Οι συχνές βλάβες αυξάνουν το κόστος συντήρησης. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τα φλαπς της Hydrotab.
  • Τα κάθετα φλαπς δεν εμποδίζουν στα "ανάποδα"
  • Ένα συχνό πρόβλημα είναι η έντονη καταπόνηση των παραδοσιακών φλαπς σε θάλασσα με έντονο και υψηλό κυματισμό λόγω του ανεβοκατεβάσματος του σκάφους.
  • Τα παραδοσιακά φλαπς εξέχουν ενοχλητικά από τον καθρέπτη και είναι άβολα.

Τα Hydrotab είναι κατάλληλα για σκάση με γάστρες πλαναρίσματος και ημι-πλαναρίσματος?
Ναι, τα φλαπς της Hydrotab είναι κατάλληλα και μπορούν με ευκολία να τριμάρουν σκάφη με γάστρες πλαναρίσματος και ημι-πλαναρίσματος. Τα Hydroab όπως και όλα τα συστήματα τριμαρίσματος της αγοράς, είναι αποτελεσματικά για σκάφη που μπορούν αν αναπτύξουν ταχύτητες μεγαλύτερες των 17 κόμβων.

Τα φλαπς της Hydrotab είναι κατάλληλα για μικρά φουσκωτά και σκάφη ΡΙΒ?
Το εύρος προιόντων των φλαπς της Hydrotab περιέχει μοντέλα και διαστάσεις που καλύπτουν κάθε σκάφος από 5μ έως και 45μ. Στην πραγματικότητα όσο μικρότερο είναι το σκάφος τόσο περισσότερο έκθετο είναι σε παράγοντες που επηρεάζουν την ευστάθεια και την ταχύτητά του όπως οι καιρικές συνθήκες ή στην αλλαγή της κατανομής του φορτίου πάνω στο κατάστρωμα.

Συχνές ερωτήσεις για το χειριστήριο Moby με αυτόματο δυναμικό έλεγχο της Hydrotab (ισχύουν και για το παλαιότερο 4DHC) and NMEA 2000 Network

Το σκάφος δεν διαθέτει δίκτυο NMEA2000, μπορώ και σε αυτήν την περίπτωση να εγκαταστήσω το Αυτόματο Χειριστήριο της Hydrotab?

Ναι, το σετ περιέχει όλα όσα χρειάζονται για να εγκαταστήσετε ένα αυτόνομα δίκτυο NMEA2000 πάνω στο οποίο θα συνδεθούν οι επιμέρους συσκευές του σετ.

Το σκάφος μου δεν έχει εγκατεστημένη καμία συσκευή GPS, μπορώ να χρησιμοποιήσω το Αυτόματο χειριστήριο της Hydrotab?

Το Αυτόματο χειριστήριο Moby έχει ενσωματωμένη συσκευή GPS καθώς και κεραία. Έτσι ακόμα και αν το σκάφος σου δεν διαθέτει κάποιο σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS) μπορείς να εγκαταστήσεις και να χρησιμοποιείς το Αυτόματο σύστημα χειρισμού. 

Για το παλιότερο αυτόματο χειριστήριο 4DHC, έχει ενσωματωμένο GPS αλλά όχι κεραία και χρειάζεσαι να προμηθευτείς μια απλή παθητική κεραία GPS και να την συνδέσεις στην κατάλληλη υποδοχή της συσκευής.

Είναι δυνατόν να συνδεθεί το Αυτόματο Χειριστήριο της Hydrotab πάνω στο παλαιότερο NMEA180?

Μπορείτε να εγκαταστήσετε το Αυτόματο χειριστήριο της Hydrotab πάνω σε ένα δίκτυο ΝΜΕΑ0183 μέσω ενός μετατροπέα σήματος ΝΜΕΑ2000 σε ΝΜΕΑ0183.

Ποιά είμαι τα πλεονεκτήματα του συστήματος Αυτόματου Ελέγχου της Hydrotab σε σύγκριση με άλλα συστήματα της αγοράς?

Το Αυτόματο Χειριστήριο Moby (ή το 4DHC) είναι πλήρως συμβατό με τα δίκτυα ΝΜΕΑ2000 (true NMEA2000) και για την σύνδεσή του δεν απαιτείται επιπλέον καλωδίωση. Οι συσκευές απλά συνδέονται πάνω στο υπάρχον δίκτυο του σκάφους (plug & play) και είναι δυναρτόν να επικοινωνήσει με όλες τις υπόλοιπες συσκευές που είναι στο ίδιο δίκτυο και δεν είναι απαραίτητο το πέρασμα νέων καλωδίων κατά μήκους του σκάφους.

Copyright @ 2019